Logo

PUSULA’NIN 59. SAYISI ÇIKTI: “ŞİRKETLER GELECEKLERİNİ YÖNETMEYE HAZIR MI?”

Ülkemizdeki ekonomik faaliyetlerin büyük bir kısmını gerçekleştiren aile şirketleri, ikinci ya da üçüncü kuşağa geçişlerde sorunlar yaşıyor.  Yapılan araştırmalara göre aile şirketlerinin çoğunluğu birinci kuşakta yok oluyor. Üçüncü kuşakta yaşayan aile şirketlerinin sayısı ise oldukça düşük.

Aile şirketlerinin parçalanmadan hayatta kalması, sürdürülebilir olması, büyümeyi yakalaması, rekabetçi olması için kurumsallaşmayı ve kurumsal yönetim ilkelerini gerçekleştirmek durumunda. Yakın gelecekte pek çok iş kolunun olmayacağı ifade edilirken, şirketlerimiz geleceklerini nasıl yönetecekler, geleceğe nasıl yatırım yapacaklar?

Kurumsal yönetim ilkelerinin geleceğini düşünen şirketler için ne kadar önemli olduğunu dosya konumuzda çeşitli uzman kişilerin görüşleri ve röportajlarıyla ele aldık.

Dosya konumuz dışında gündemin önemli konularına mercek tuttuğumuz Pusula’nın 59. sayısını beğeniyle okuyacağına inanıyoruz.

 

Pusula 59. Sayıda Neler Var? 

ODE Pusula dergimizin 59. sayısıyla sizlerle yine birlikteyiz. Dergimizin 59. sayısının dosya konusunu  ‘şirketler geleceklerini yönetmeye hazır mı?’ sorusuna cevap aramaya ayırdık. Kurumların kurumsal yönetim ilkelerini hayata geçirmelerinin önemi ve aile şirketlerinin geleceği nasıl yönetmeleri gerektiği konusunu çeşitli kişi ve kurumlardan görüş alarak değerlendirmeye çalıştık. Konuyla ilgili olarak, Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) Genel Sekreteri Güray Karaca’dan, Aile İşletmeleri Derneği (TAİDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sümer Tömek Bayındır’dan, Fütüristler Derneği Yüksek İstişare Kurulu Başkanı MuratŞahin’den görüş alındı. Ayrıca Sütaş Yönetim Kurulu Üyesi Saffet Karpat da konuyla ilgili görüşlerini paylaştılar.  

Yalıtım sektörünün önemli oyuncularından biri olan ODE, 30. Yılında ulusal ve uluslararası etkinliklere destek vermeye devam ediyor. ODE, yalıtım sektöründe dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan 10. Global Yalıtım Konferans & Fuarı’na İstanbul’da ev sahipliği yaptı. İki gün süren organizasyon kapsamında gerçekleşen 10. Global Yalıtım Ödülleri’nde ODE, katılımcıların oylarıyla ‘Yılın Yalıtım Firması’ seçilirken, ODE Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ise ‘Yalıtımda Yılın İşadamı’ seçildi. Aynı zamanda 2010 yılında dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı TURQUALITY® Destek Programı’na katılan ilk yalıtım markası olan ODE, sürdürdüğü başarılı çalışmalarıyla beş yıl daha destek almaya hak kazandı. 

Bu çalışmaların yanında ODE uluslararası fuarlarda ziyaretçileriyle buluşmaya da devam etti. ODE, İran HVAC - R Fuarı’nda da yer alarak, ürünlerini ziyaretçilerine tanıtma fırsatı buldu. Ayrıca Orta Doğu pazarının en önemli Yapı ve İnşaat Teknolojileri Fuarı olan Dubai Big 5 Fuarı’na da yedinci kez katıldı. ODE gerçekleştirilen bu uluslararası fuarlarda ziyaretçilerine ürünlerinin tanıtımlarını yaparak, kullanım alanları hakkında bilgi verdi. 

ODE bayilerinin rekabet gücünü artırmak amacıyla başlattığı, ‘Bayi Rekabet Gücünü Artırma’ projesi kapsamında çalışmalarına devam ediyor. ODE, proje kapsamında bayi çalışanlarına yönelik eğitimler düzenliyor. Eğitimler, Ankara, İstanbul ve İzmir’de bayi çalışanlarına yönelik verildi. Aynı zamanda ODE bayileri, 2015 yılının yorgunluğunu 1 Ekim – 31 Aralık tarihleri arasında Kıbrıs, Kiev, Pattaya ya da Güney Amerika’ya düzenlenen bayi gezilerine giderek attılar. 

ODE 2015 yılında sponsorluklarıyla da gündemde. İklimlendirme sektörünün en önemli uluslararası organizasyonları arasında yer alan ve Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen RAL CRC 2015 İstanbul’a, ODE,  Gümüş sponsor olarak destek oldu. Aynı zamanda ODE, 2016 yılında ABD’de düzenlenecek WIACO Kongresi (World Insulation & Acoustic Congress – Dünya Yalıtım ve Akustik Kongresi) öncesi gerçekleşen ‘Sonbahar Buluşması’na sponsor oldu. 2016 yılında ise ODE, iki yılda bir yapılan ve bu yıl 31 Mart – 2 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek, “Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojisi Sempozyumu”na platin kategoride sponsor olarak destek olacak. 

ODE tüm çalışmalarının yanında çalışanlarına yatırım yapmaya da devam ediyor. Çalışanlarını geleceğe hazırlama hedefi doğrultusunda ‘1 Lisan 1 İnsan’ programını hayata geçiren ODE’de 20 çalışan İngilizce eğitim programının birinci dönemini tamamladı. Bunun yanı sıra Türkiye’nin önde gelen firmalarında görev alan yöneticilerin katıldığı Turquality® Yönetici Geliştirme Programı yeni dönemine iki ODE çalışanı da katıldı.  

Projelerimiz sayfasında ODE’nin ürünlerini tercih eden yurt içinden iki projeye yer verildi. Türk Savunma ve Havacılık Sanayi ihracatının lider firmaları arasında yer alan Alp Havacılık’ın yeni idari bina inşaatında da, ODE ürünleri tercih edildi. Ayrıca Medical Park Esenyurt Hastane inşaatında da ODE ürünleri kullanıldı. 

Bayilerimiz sayfasındaysa, Nanotek İnşaat ve Yapı Malzemeleri San. Tic. A.Ş.’ye yer verildi. İhracatın Gözüyle bölümünde, dünyada en çok ziyaret edilen ülke Fransa’yı anlattık. Aynı zamanda İran’ın başkenti Tahran’da hizmete giren Espinas Hotel’in inşaatında ODE ürünleri tercih edilirken, ODE yurt dışı pazarında da güçlü bir şekilde var olmaya devam ediyor. 

Fark Yaratanlar bölümündeyse, kar leoparı lakaplı, Everest’in ilk Türk kaşifi, AKUT kurucusu ve başkanı, dağcı, seyyah, yazar, fotoğrafçı Nasuh Mahruki ile yapılan röportaja yer verdik.